Մայր Աթոռի Գահակալին Հետքերով

Գէորգ Եազճեան, Երեւան, 30 Յունիս 1958

Սիրելիներ,

30 Յունիսի կէսօրին, Արցախի թեմի Քաշաթաղի շրջանի հոգեւոր հովիւ Հոգեշնորհ Տ. Աթանաս Վրդ. Մովսիսեանը թեմի սարկաւագէ մը ստացած է հեռաձայն, որով տեղեկացուած է, թէ թեմի առաջնորդ Գերշ. Տ. Պարգեւ Արք. Մարտիրոսեանը զինք քահանայագործելու իրաւունքէ զրկած է երեք ամիսով` ՆՈՐ ՀԱՅԱՍՏԱՆ, ՆՈՐ ՀԱՅՐԱՊԵՏ նախաձեռնութեան յարելու համար:

Երբ հոգեշնորհ հայր սուրբը հեռաձայնով կրցած է կապ հաստատել առաջնորդին հետ` յայտնելու իր վրդովմունքը իր նկատմամբ անարդար որոշումին համար, վերջինս յայտնած է, թէ հայր սուրբը, ընդհակառակը, պէտք է շնորհակալ ըլլայ իրեն, քանի որ Մայր Աթոռի այսօրուան գահակալը ուզած է կարգազուրկ հռչակել հայր սուրբը եւ ինք կրցած է կաթողիկոսը համոզել` առայժմ բաւարարուիլ երեք ամիս կախակայումով, որը կայացուած է իր եւ ոչ թէ կաթողիկոսի անունէն:

Գէորգ Եազճեան, Երեւան, 30 Յունիս 1958

Սիրելիներ,

30 Յունիսի կէսօրին, Արցախի թեմի Քաշաթաղի շրջանի հոգեւոր հովիւ Հոգեշնորհ Տ. Աթանաս Վրդ. Մովսիսեանը թեմի սարկաւագէ մը ստացած է հեռաձայն, որով տեղեկացուած է, թէ թեմի առաջնորդ Գերշ. Տ. Պարգեւ Արք. Մարտիրոսեանը զինք քահանայագործելու իրաւունքէ զրկած է երեք ամիսով` ՆՈՐ ՀԱՅԱՍՏԱՆ, ՆՈՐ ՀԱՅՐԱՊԵՏ նախաձեռնութեան յարելու համար:

Երբ հոգեշնորհ հայր սուրբը հեռաձայնով կրցած է կապ հաստատել առաջնորդին հետ` յայտնելու իր վրդովմունքը իր նկատմամբ անարդար որոշումին համար, վերջինս յայտնած է, թէ հայր սուրբը, ընդհակառակը, պէտք է շնորհակալ ըլլայ իրեն, քանի որ Մայր Աթոռի այսօրուան գահակալը ուզած է կարգազուրկ հռչակել հայր սուրբը եւ ինք կրցած է կաթողիկոսը համոզել` առայժմ բաւարարուիլ երեք ամիս կախակայումով, որը կայացուած է իր եւ ոչ թէ կաթողիկոսի անունէն:

81-ամեայ վաստակաշատ հոգեւորականին նկատմամբ այս անարդար վճիռը անգամ մը եւս ցոյց կու տայ Մայր Աթոռի այսօրուան գահակալին ու անոր մանկլաւիկ Պարգեւ արքեպիսկոպոսին քինախնդիր ու հակաքրիստոնէական էութիւնը եւ կը միտի սովամահութեան դատապարտել իր գոյութիւնը հազիւ քարշ տուող Հայր Աթանասը` զայն իրենց հլու կամակատար ստրուկին վերածելու ստոր դիտաւորութեամբ:

Ցաւօք սրտի, 1990-ականներու առաջին կէսի իր դրական դերակատարութենէն ետք, Պարգեւ սրբազանը աստիճանաբար խրեցաւ Գարեգին Բ. կոչեցեալի սարքած ճահիճին մէջ` հեռանալով քրիստոնէական իսկական արժէքներէն:

Կը խնդրենք ամէն կերպ զօրակցիլ Հայր Աթանաս Վրդ. Մովսիսեանին եւ Ձեր բողոքագիրներով հեղեղել Արցախի թեմի առաջնորդարանի էլ. նամակի հասցէն` պահանջելով ԱՆՅԱՊԱՂ յետս կոչել Հայր Աթանասին նկատմամբ կայացուած անարդար որոշումը, այլապէս սպառնալով պոյքոթել Պարգեւ արքեպիսկոպոսը` յատկապէս սփիւռքի մէջ:

Արցախի թեմի էլ. նամակի հասցէն է`

[email protected]

3 comments
  1. Թող Աստուած փրկէ մեզ Գարեգինից եւ իր նմաններից

    Այս կապակցութեամբ այստեղ հարկ է ընդգծել հետեւեալ իրողութիւնները:

    Գարեգին բ.-ը Էջմիածնի Մայր Աթոռը բռնազաւթելուց յետոյ նշանակել է իր պրոպագանդայի մինիստրը՝ յանձին Վահրամ Մելիքեանի: Ի շարս այլ կղերականների՝ Գէորգ Սարոյեան, Ասողիկ Կարապետեան, Միքայէլ (Գէորգ) Աջապահեան, եւ այլոց, նա եւս շատ է փափաքում որ նոր կառաւարութիւնը ինչպէս նախկինում՝ սկսած Լեւոն Տէր-Պետրոսեանից, վերջացրած տխրահռչակ եւ կենդանի դիակ Սերժ Սարգսեանից, այնպէս էլ այժմ միջամտէ եկեղեցու ներքին գործերին եւ բռնի ուժով ճնշէ որեւէ ըմբոստութիւն ընդդէմ Գարեգինական բռնակալութեան:

    Մեր ազգի եւ եկեղեցւոյ ողբերգութիւնը սկսուեց այն օրուանից երբ «ազգընտիր» ԼՏՊ Էջմիածնի գլխին պարտադրեց Գարեգին Սարգիսեանին, որի տրամաբանական շարունակութիւնը եղաւ Գարեգին Ներսիսեանի պարտադրուելը Լուսաւորչի աթոռին նոյնքան տխրահռչակ Վազգէն Սարգսեանի կողմից, որի կաթողիկոսացման դէմ էին շատ եպիսկոպոսներ եւ հոգեւորականներ:

    Հարկ է այստեղ բարձրաձայնել այն իրողութիւնը, որ այն ճահիճն ուճգնաժամը որի մէջ վաղուց յայտնուել է մեր եկեղեցին, իր արմատներով գնում է դէպի խորհրդային ժամանակաշրջանի առաջին տարիները, ի մասնաւորի Գէորգ Զ. եւ Վազգէն Ա. Կաթողիկոսների որդեգրած դիրքորոշմանը եկեղեցական հարցերում: Հանրայայտ փաստ է որ Վազգէն Ա.-ի նախորդ Գէորգ Զ.-ը եղել է կանամբի, իսկ Վազգէն Ա.-ը չնայած իր մտաւոր եւ անձնական բարեմասնութիւններին, չունէր վանական եւ հոգեւոր կրթութիւն: Նա իր բնոյթով ներկայացնում էր արեւմտեան աշխարհիկ հումանիստ աշխարհահայեացք կրող մի անձնաւորութիւն, որը խորքով ո՛չ կրօնական էր, ոչ ալ Քրիստոնէական, այստեղից էլ բացատրւում է Սովիէթ կառավարութեան հովանաւորութեամբ նրա ընտրութիւնը որպէս Ամենայն Հայոց Կաթողիկոսի: Այս իսկ պատճառով նրա հայրապետութեան տարիներին առաջ եկան կղերականների սերունդի մի փաղանգ, որոնց կեանքը չէր խարսխուած ոչ Քրիստոնէական ոչ էլ աւետարանական սկզբունքների վրայ, առաւել եւս դրժել էին իրենց կուսակրօնութեան ուխտը՝ գաղտնաբար ունենալով կին ու զաւակներ: Գարեգին բ.-ը նրանց մէջ բացառութիւն չէր:

    Տողերիս գրողը կարող է այս տողերի ճշմարտացիութիւնը հաւաստել, քանզի եղել է Հոգեւոր Ճեմարանի շրջանաւարտ, եւ մօտիկից ծանօթ է եղել այս մատնանշուած իրողութիւններին:

    Սա հոգեւոր ոլորտում, իսկ քաղաքական դաշտում ԼՏՊ-ի նոյն գործելաոճը՝ ամէն գնով իշխանութեան կառչած մնալու տենչը հանգեցրեց ընտրակեղծիքներով նրա վերընտրութեանը, որը խոռանալով հանգեցրեց Քոչարեանական եւ Սերժ Սարգսեանական աւելի լիրբ ու լկտի ընտրակեղծիքների գործելաոճին: Այսպէս, անուրանալի փաստ է որ յետ-խորհրդային Հայաստանում, երբ արդար հասարակարգ կառուցելու հնարաւորութիւնը կար, ԼՏՊ հիմերը դրեց այն թալանի, կեղծիքի, սուտերի, եւ կաշառակերութեան վրայ հաստատուած հասարակարգի, որը երկիրը վերջին 25 տարիների ընթացքում ոչ թէ անդունդի եզրին կանգնեցրեց, այլ անդունդը գլորեց, որի կասեցումը բարեբախտաբար իրականացուեց Նիկոլ Փաշինեանի ղեկավարութեամբ իրականացած թաւշեայ յեղափոխութեամբ, որը ցարդ ընթացքի մէջ է:

    Այստեղ նաեւ նշեմ որ զաւեշտալի է երբ վերջերս եպիսկոպոսաց ժողովը յայտարարութիւն է տարածում եկեղեցական կանոնի, իրաւունքի եւ օրէնքի մասին երբ հենց նրա՝ Գարեգին Ներսիսեանի կաթողիկոսանալը հակականոնական եւ անվաւեր: Այսպէս՝

    Ըստ եկեղեցական օրէնքի կաթողիկոսութեան թեկնածու են միայն եպիսկոպոսները, որոնք պարտաւոր են կուսակրօն լինէլ: Ըստ նոյն եկեղեցական կանոնի միայն կուսակրօնն է կարող եպիսկոպոս ձեռնադրուել (ի հարկէ բացառիկ պարագաներում նաեւ այրիացեալ քահանաները որոնք չեն վերամուսնանում), ինչպէս որ նոյն տրամաբանութեամբ նաեւ աբեղայ, վարդապետ եւ ծայրագոյն Վարդապետ:

    Փաստօրէն, Գարեգին (Կտրիճ) Ներսիսեանը իր «կուսակրօնութեամբ» Հայ Առաքելական Եկեղեցւոյ երկու խորհուրդ է ոտնակոխ արել, ձեռնադրութեան խորհուրդն ու ամուսնութեան խորհուրդը:

    Նա ապօրինի ամուսնութիւն է կնքել այն դէպքում երբ եկեղեցական օրէնքով իրաւունք չունէր դա անելու, ոտնակոխ անելով ձեռնադրութեան խորհուրդը եւ ապօրինի զաւակներ բերելով այս աշխարհ, որոնց հրապարակայնօրէն չի ընդունում որպէս իր զաւակները:

    Ի հարկէ, նրա այս խաբեբայ գոծունէութիւնը հետապնդում է մի նպատակ՝ կեղտոտ տեսակի կարիերիզմ, երբ չի ուզում օրինաւոր կերպով ամուսնանալ, ընտանիք կազմել եւ ամուսնացած քահանայ ձեռնադրուել: Հասկանալի է որ այս դէպքում նա չէր կարող իր պաշտօնում առաջանալ եւ նուիրապետական սանդղակում վեր բարձրանալ:

    Սա անարգանք է եկեղեցու հեղինակութեանն ու սրբութեանը, եւ աղաղակող անարդարութիւն օրինաւոր կերպով ամուսնացած քահանաների դէմ, որոնցից շատերը թէ ուսումնապէս եւ թէ հոգեւոր եւ մարդկային բարձր նկարագրով անհամեմատելիօրէն գերազանցում են Գարեգին Ներսիսեանին, որը հոգեւոր ու մտաւոր խեղճութիւն է:

    Թող Աստուած մեր ազգին ուժ, կարողութիւն եւ իմաստութիւն պարգեւի, որպէսզի կարողանանք ազատուել Գարեգին բ.-ի նման կղերականներից, նրա դեւերից եւ արբանեակներից:

  2. Hayots Avanag tiv 1 [email protected]

    Etchmiads-nagan yegeghetsi-yin [email protected] g-bahantcheh Gatoghigoss Gotchetsialin anmitchagan [email protected], yev tadavar-outian [email protected] … 

    An mer sourp [email protected] veradzets … Esh-miadsini, vor medsakouin, annereli vojrakordsutioun eh — An pazmativ businessner g-vareh, Ani Bantogin arrchev kdnvads Lezvapnagan institute [email protected] gordsanads eh, iren arrancnadoun shinelov …

    Hai [email protected] iravounk chouni Etchmiadsni Verharanen tours pnagelou … avazagads eh Moscva-hierou havakads 15 million [email protected] … g-katchalereh [email protected] (male homosexuality), hagarrag vor ink 3 giner ouni Islamanerou gabigoutiamp …

    yev massamp norin … 

    Professor Hovhanness I. Pilikian.

    1. KII

      Let's say KII has had ONLY one wife, not three.

      1. The mating one presumes was out of wedlock. That should double his sin.
      2. He not only ignored the laws of the Church he heads, he lied about it and has continued to lie about it.
      3. He has also sinned because he produced illegitimate children.
      4. He is responsible for the shame his children have borne all their lives.
      5. Some of his apologists say that Armenian priests should be allowed to marry. This is sleight-of-hand which tries to distract from the fact that KII disobeyed Church laws. If it's okay to break the celibacy law, why not break other  Church laws also. Church laws are not a buffet where one–a catholicos–can pick and choose which sin he will indulge in.
      6. Knowing that his Church bans the marriage of priests, why did he become a candidate for the highest position of our Church? Did he believe he could lie to his followers indefinitely? If that's the case, he insulted his followers' intelligence.
      7. How can he expect people to take his sermons, encyclicals, advice… seriously when the man has lived a lie for decades.

      But as we know, KII's conjugal adventures are an iota of his litany of sins and crimes. But the conjugal trespass is sufficient reason to dethrone this caricature of a CAT-olicos.

      It's depressing to see his relatively prominent diaspora defenders scramble to save KII's career as a sinning fabulist. I suspect that when they claim to bring down the impostor would hurt the Church, they're more–or as much–concerned in saving their reputations: for many years they supported the shameful man and ignored his crimes, sins, and association with the blood-sucking oligarchs. They didn't want to hear that KII was himself an oligarch. They enjoyed being recognized by KII as diaspora leaders. You sleep with…. you wake up with lice.

Comments are closed.

You May Also Like